Find svar her
Ofte stillede spørgsmål
Spørgsmål til din online shopping
Vi gør meget ud af din sikkerhed, når du bestiller hos os. Derfor har vi allieret os med E-mærket, som er en uafhængig non-profit organisation, som arbejder for at sikre en tryg og gennemsigtig handel på nettet. Når vi er certificeret af e-mærket, betyder det, at du som forbruger kan have tillid til at vores hjemmeside er sikker at handle på.
At bestille på rocopenhagen.dk er nemt og sikkert. Når du har fundet et smykke, du ønsker at købe, skal du klikke på knappen “Tilføj kurv” for at tilføje den til din indkøbskurv. Følg derefter vejledningen gennem betalingsprocessen for at fuldføre din bestilling.
Din ordre bliver først gennemført i slutningen af betalingsprocessen, hvor du bliver bedt om at indtaste dine leverings- og betalingsoplysninger.
Først når du modtager en ordrebekræftelse, vil din bestilling være gået igennem og modtaget hos os.
Rocopenhagen.dk accepterer i øjeblikket følgende betalingsmetoder:
- Alle større kreditkort: Maestro, Mastercard, Dankort, Visa Dankort, Visa Electron
- MobilePay
- Ro Copenhagen gavekort
- Apple Pay
- Google Pay
Ja. Du kan finde Ro Copenhagen smykker hos udvalgte forhandlere, som både er online og i fysiske butikker.
Du kan se hvor vores smykker forhandleres via vores overblik her.
Spørgsmål til forsendelse
Det afhænger af, hvor du befinder dig. For danske ordrer og hvor det ønskede smykke er på lager, sender vi den til dig inden for 1-2 hverdage.
Er dit smykke en bestillingsvare, kan du forvente en leveringstid på ca. 8 uger.
Internationale leveringer kan tage mellem 3-7 hverdage. Nogle gange dog længere, afhængende af din lokation.
Leveringsoplysningerne vil blive sendt i din bekræftelsesmail.
I Danmark afsender vi alle vores pakker med GLS.
I Danmark har vi gratis fragt, uden nogen minimumsgrænse på din ordre.
Ja. Når din ordre behandles, modtager du samtidig en bekræftelsesmail med tracking-oplysninger, så du kan følge din pakke. Hvis du ikke modtager denne mail, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Vi sender til de fleste lande i verden. Eventuelle forsendelsesomkostninger vil blive lagt til ved checkout. Fremgår dit ønskede land ikke, er du meget velkommen til at tage kontakt til vores kundeservice.
Spørgsmål til vores smykker
Smykker fra Ro Copenhagen er fremstillet i rødguld eller hvidguld, udelukkende i 18 karat. Det er 100% nikkelfri guld af højeste kvalitet. Den høje karat og det massive guld i smykkerne gør, at de holder længere end fx forgyldt smykker. Guld i 18 karat får også en smuk patina med tiden, som klæder smykkerne.
Danske smykker i 18 karat guld er stemplet med et ’750’ mærke.
Det guld vi bruger til smykker, kan inddeles i to kategorier. Det ene er genanvendt guld, som er certificeret af Responsible Jewellery Council. Der er mange fordele ved genanvendt guld, men vi er blevet opmærksomme på, at det ikke adresserer forholdene i de miner, hvor det er udvundet, inden vi genbruger det. Derfor introducerer vi som nogle af de første i Danmark SMO (Single Mine Origin) guld. SMO-guld kan spores til én bestemt mine, hvilket giver fuld gennemsigtighed i forsyningskæden.
Læs mere om SMO-guld.
Det kan være svært at finde den rigtige ringstørrelse, halskædelængde eller omkreds på en armring, når man handler på nettet.
Derfor har vi lavet en guide, der gerne skulle gøre det lettere for dig. Find den her.
Har du brug for yderligere hjælp til at finde den rigtige størrelse, er vores venlige kundeserviceteam klar til at assistere dig.
Ja, Ro Copenhagen tilbyder ændring af ringstørrelse på udvalgte ringe mod betaling. Hvis du har brug for at få ændret størrelsen på din ring, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice for at få mere information om mulighederne for din specifikke ring.
Mail: info@ropcopenhagen.com
Tlf.: +45 70 30 13 13
(Telefontid: 10.00 - 15.00)
Vores smykker er håndlavet i 18 karat hvidguld eller rødguld, hvilket er den højeste karat til fremstilling af smykker. Dog skal vores smykker fortsat plejes og passes rigtigt. Det kræver selv de bedste kvalitetsmaterialer, hvis de skal blive ved med at funkle og se godt ud år efter år. Læs vores fulde guide til smykkepleje her.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Du kan læse mere om emnet i vores handelsbetingelser.
Skulle du få brug for at lave en reklamation, bedes du sende en mail til info@rocopenhagen.com med et foto af smykket og en beskrivelse af fejlen. Skriv venligst dit ordrenr. i emnefeltet. Herefter vil vi kontakte dig med yderligere information ang. reklamationen.
Vær opmærksom på, at ædelsten er naturmaterialer, og der kan derfor være variationer i farve og tone. To sten vil aldrig være helt identiske, og de naturlige variationer kan derfor ikke tilbageføres som fejl.
Ved spørgsmål vedrørende tilpasninger, anbefaler vi at du tager kontakt til vores kyndige kundeservice, som hurtigt vil kunne svare på dit specifikke spørgsmål.
Mail: info@ropcopenhagen.com
Tlf.: +45 70 30 13 13
(Telefontid: 10.00 - 15.00)
Andet
Hvis du har brug for hjælp til at vælge det helt rigtige smykke, er vores venlige kundeserviceteam klar til at assistere dig.
Du kan kontakte os på telefonnummer 70301313 i hverdage mellem kl. 10-15 eller sende en e-mail til info@rocopenhagen.com.
Du har også mulighed for at booke en privat aftale hos os, hvor du kan se og prøve vores smykker på. Vi vil med glæde guide dig og hjælpe dig med at finde det mest betydningsfulde smykke, der passer lige til dig - eller en heldig gavemodtager.