1. Køb og betaling
  2. Ordrebekræftelse
  3. Priser
  4. Levering
  5. Fortrydelsesret
  6. Returnering
  7. Ombytning til anden størrelse
  8. Tilbagebetaling af købsbeløbet
  9. Reklamation
  10. Gavekort
  11. Klageadgang
  12. Persondatapolitik
  13. Oplysninger og sikkerhed
  14. Cookies

Handelsbetingelser

Når du handler i Ro Copenhagens webshop, accepterer du samtidig vores handelsbetingelser.

Herunder får du et overblik over de gældende regler og betingelser. Vi anbefaler, at du læser betingelserne godt igennem, inden du placerer din ordre. Ro Copenhagens webshop ejes af:

Ro Copenhagen ApS
Baldershøj 27
2635 Ishøj
CVR: 33260563
info@rocopenhagen.com
+45 7030 1313

Køb og betaling

Du kan købe i Ro Copenhagens webshop 24 timer i døgnet. Vi håndterer ordrer imellem kl. 10.00 og 15.00 på hverdage.
Ordrer gennemført herefter vil blive behandlet den følgende hverdag.
Du kan betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa/Electron, Maestro og Euro/MasterCard. Du kan også betale med MobilePay, Google Pay eller Apple Pay.
Vi tager ikke gebyr for betaling.

Beløbet fra transaktionen vil først blive fratrukket din konto, når varerne sendes fra vores lager.
Det er dit eget ansvar at sikre, at vi har de korrekte leveringsoplysninger.

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forældre eller værge.

Ordrebekræftelse

Du vil modtage en ordrebekræftelse på den mail, du har opgivet, så snart vi har modtaget din ordre. Derudover modtager du en forsendelsesbekræftelse, når vi har afsendt din ordre.

Priser

Priserne vist på Ro Copenhagens hjemmeside er i danske kroner og inkl. 25 % moms. Vi forbeholder os retten til at ændre vores priser. Den pris, du har købt din vare til, vil selvfølgelig altid være gældende.

Priserne er kun gældende inden for Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Levering

Du får gratis fragt i Danmark. Vi afsender alle vores pakker med GLS.

Du kan i check-out vælge mellem at få din ordre sendt til en privatadresse, en erhvervsadresse eller en pakkeshop. Der kan opstå situationer, hvor GLS leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. Det vil altid være en pakkeshop i umiddelbar nærhed af den oprindelige pakkeshop.

Er den ønskede vare på lager, sender vi den til dig inden for 1-5 hverdage.
Er din vare en bestillingsvare, kan du forvente en leveringstid på ca. 6 uger.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Ingen fortrydelsesret
Vi tilbyder ikke fortrydelsesret, når varen er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydligt personligt præg. Dette kan fx være smykker, som du selv har været med til at designe eller et smykke med en indgravering, som du har valgt.

Returnering

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 16 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi. Hvis den orginale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Du returnerer din vare ved at udfylde den medsendte returformular og sende den til:

Ro Copenhagen
Baldershøj 27
2635 Ishøj

Du kan benytte dig af din egen transportør, eller nemt og hurtigt købe et GLS returlabel til din returpakke her. I vores returportal skal du blot udfylde dine egne oplysninger og have dine betalingsoplysninger klar. Det koster 50 kr. Returlabelen leveres via. Mail som en PDF-fil, så du skal have en printer til rådighed. Pakken skal efterfølgende afleveres i dit lokale GLS pakkeshop. Du kan finde den nærmeste her.

Ro Copenhagen er ikke forpligtet til at kompensere for varer, der går tabt i posten. Du bærer ansvaret for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på overstående adresse mod forudgående aftale.

Ombytning til anden størrelse

Vi tilbyder gratis retur og forsendelse ved ombytning af smykker til anden størrelse. Det ønskede smykke skal have samme værdi som det returnerede. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Ønsker du at benytte dig af muligheden for gratis ombytning, skal du sende en mail til info@rocopenhagen.com med dit ordrenummer. Vi sender derefter en GLS returlabel til dig. Så snart vi har modtaget din ombytning, sender vi den nye størrelse til dig, såfremt den er på lager. Hvis smykket ikke er på lager, er der op til 8 ugers leveringstid. Hvis du skal bruge en størrelse, som ikke er en del af vores faste sortiment, er det en specialbestilling. Det er ikke muligt at returnere specialbestillinger. Du vil blive orienteret om leveringstiden, når du kontakter os.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herindunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have dokumentation for at have returneret den.

Du bedes sende returpakker med omdeling. Returpost sendt til postbutik eller pakkeboks vil automatisk blive sendt retur til afsender, og herefter skal den sendes på ny (med omdeling). Alle udlæg i sådanne situationer påfalder afsenderen.

Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis du reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vær opmærksom på, at ædelsten er naturmaterialer, og der kan derfor være variationer i farve og tone.
To sten vil aldrig være helt identiske, og de naturlige variationer kan derfor ikke tilbageføres som fejl.

Skulle du få brug for at lave en reklamation, bedes du sende en mail til info@rocopenhagen.dk med et foto af din vare og en beskrivelse af fejlen. Skriv venligst dit ordrenr. i emnefeltet. Herefter vil vi kontakte dig med yderligere information ang. reklamationen.

Varen sendes til:

Ro Copenhagen
Baldershøj 27
2635 Ishøj

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnere ordren, bedes du vedlægge den udfyldte returseddel.

Gavekort

Et gavekort til Ro Copenhagens webshop er gyldigt i tre år efter udstedelsesdatoen.
Gavekort kan ikke returneres eller ombyttes til kontanter. En vare købt med gavekort kan returneres og byttes til en anden vare og evt. et tilgodebevis på det tilbageværende beløb.
Ro Copenhagen kan ikke holdes ansvarlige for gavekort eller tilgodebeviser, der f.eks. bliver væk, stjålet eller beskadiget.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte på info@rocopenhagen.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal smykket som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig til vores fragtfirma GLS.

Personoplysningerne registreres hos Ro Copenhagen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.rocopenhagen.dk er Ro Copenhagen ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@rocopenhagen.dk.

Oplysninger og sikkerhed

Når du afgiver en ordre, garanterer du for, at dine oplysninger er korrekte, at du er over 18 år, og at du er autoriseret bruger af det anvendte kreditkort. Ro Copenhagen er ansvarlige for sikker opbevaring af dine oplysninger. Vi garanterer, at de ikke vil blive videregivet til udenforstående.

Cookies

Vi anvender cookies for at optimere vores website og sikre dig en god brugeroplevelse.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.
Har du spørgsmål?

Du er altid mere end velkommen til at kontakte os, hvis du ikke har fået svar på det, du søgte. Send en mail til info@rocopenhagen.dk.